Bonjour fellas ! Follow me to keep in touch

...
Home Owner Tutobies Site Follow Dashboard

owner
Hello people


" Tell me the story of how the sun loved the moon so much, he died every night to let her breathe "

Moon
Be my friend ?


    


tagboard
Interact with me here


Maaf jika tidak berbalas kunjungan.Ada masa nanti hajar balas balik :D Love yaa!

Flashback
Past is history


Credits
Big Applause

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah. 100% edited by me

☾ Patah Hati
Wednesday • 20:59 • 0 comments





Patah hati. 

Dengan tindakan manusia dekat aku. Betapa manusia melayan aku dengan penuh kurang adab. Kadang aku sendiri tertanya berfikir, dimana silap aku sehingga aku dilayan sebegini teruk ? atau expectation aku yang tinggi sangat?

It hurts so much. When people just don't care how you feel. Like you're an animal. It hurts.

At some point, I wish God to take my life so that I don't have to go through the pain of being treated this bad. Tapi dengan sedikit iman, aku balik semula pada realiti. Bahawa aku masih punya dosa yang belum ditebus. Orang tua yang belum dibalas jasanya. Ummat yang tidak pernah sedikit pun aku menyumbang budi.

Aku tersedar sesuatu. Manusia itu benar memang mahluk yang hebat dalam mematahkan hati. Malah mematahkan hati sendiri juga mampu. Aku juga manusia. Mungkin aku juga ada mematahkan hati seseorang tanpa aku sedar. Nah akibatnya hatiku juga dipatahkan.

Berbekalkan iman yang sedikit itu, aku berharap agar aku terus kuat. Dan satu satunya pengharapanku, Tuhan.

Jika selayaknya hatiku dipatahkan kerana perbuatanku, aku redha. Jika sebaliknya, aku bergantung padamu Tuhan untuk membalas yang setimpalnya menurut kekuasaanMu yang Maha Adil. 


0 Comments:

Post a Comment